Selasa, 26 Disember 2017

KELAS KECANTIKAN WITH MARY KAY

Assalamualaikum to all readers & beuaty gojes..
lama saya tak bersiaran..maklum la Mummy muda sibuk dengan persiapan ank sekolah tahun depan 2018.. Ank pertama bakal menjejaki ke alam persekolahan pada tahun 1. InsyaAllah mudah2an Abg Long Adninsyah di beri kesihatan baik, mudah memahami apa yg cikgu bekalkan ilmu nanti.
uols dah lunch?? saya belum lagi.. biasa la hjg2 tahun ni bos, asst.bos cuti. jd mkn lambat sket dr waktu di tetapkan.. he he he..hari ni oder nasi Wang Solo dari Kg Baru pula..


ok, let's start with Beauty Mary Kay Skincare..
saya nk berkongsi lagi dengan uols berkenaan dgn penjagaan kulit muka kita.
baru-baru ini saya ada buat satu kelas iaitu 'Skincare Class' bersama dengan kakak saya dan juga jiran. gitu..hehe.. nebes ( nervous ) tau, pertama kali dalam hidup mengajar org ttg pentingnya jaga wajah dlm keadann yang betul, bukan main tenyeh je.. ada caranya.






Ini ialah sebahagian kecil barang Mary Kay yang ada. permulaan agak kekok jugaklah nk buat semua ni.. tp sy cuba juga alhamdulillah berjaya jugak la..he he he..
memula saya buat, cara guna skincare yang betul. untuk wajah yang kering harus guna viariasi kering. dalam Mary Kay ada 3 jenis skincare khas utk kulit muka wanita di asia. 





ini kakak saya, kulit muka dia sangat kering dan berjeragat. permulaan saya ajar dia mencuci muka dengan Botanical Effects Skincare F1 iaitu khas utk kulit kering. dap dap di sekitar wajah, lepas tu gosok pula dengan Skinvigorate Cleansing Brush memang awesome sgt dengan kelajuan yang telah di sediakan. kakak saya mencuba dan dr raut wajah dia nampak sangat teruja bila dpt mencubanya. hepi la saya selaku BC Mary Kay ni..he he he..





taraaa..lepas dah cuba set Botanical Effects F1, now beralih ke mekap.. just simple sahaja..
Eyebrow Mary Kay dark brown. lepas tu guna mineral powder + translucent loose powder + lipstick semi matte always appricot. sebelum mekap, semasa dalam percubaan Set F1 tadi, dia ada memberitahu kulit mukanya gatal, uols tahu kenapa? Alhamdulillah cepat bertindak itu kerana kulit muka dia bersedia dengan skincare Mary Kay. al maklum la sebelum ni banyak sangat tepek MERKURI tu, bersyukur tau cepat tindak balas tu.. hari ni dia mesej, eh tak guna mesej,, pakai wasap la.. he he he..
dia berminat nk mencuba Set Botanical Effects F1 tu plus dengan Serum Malacep..woww...awesome tau...Serum Malacep sangat bagus utk kulit muka berjeragat, kusam, tone skin tak sekata.. saya ada terangkan Malacep sebelum ni.. ulos boleh tgk post sebelum ni...😊


ok uols.. sket sebanyak saya sharing tengahari ni untuk wanita yang pentingkan Kecantikan ingin kulit muka sihat sepanjang hayat. Cantik dan sihat membuatkan diri kita yakin berdepan dengan orang ramai.. tak gitu.. hi hi hi..


jom uols teman saya makan...krokk krakk krokk krakk dah perut..wang solo wang solo memanggil2..hehe

nantikan hari ni juga saya update sket ttg Top 10 with Mary Kay..


Love,👄💋
Aniza
Beauty Consultant Mary Kay
01110035714





Tiada ulasan:

Catat Ulasan